שגריר אוקראינה במולדובה: "נעניק סיוע לקהילות שבאו מאוקראינה"

נתי קאליש No Comments on שגריר אוקראינה במולדובה: "נעניק סיוע לקהילות שבאו מאוקראינה"

שגריר אוקראינה במולדובה מרקו שבצ'נקו נועד היום עם רבה של מולדובה הרב פנחס זלצמן | מטרת המפגש היתה לעמוד מקרוב על מבצע קליטת הנמלטים ועל הפעילות לקליטת עוד מאות יהודים ממעברי הגבול בין המדינות

הרב זלצמן שריר אוקראינה במולדובה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעיצומם של הקרבות במדינתו, פינה שגריר אוקראינה מסדר יומו העמוס לטובת ביקור בקהילה היהודית של מולדובה, סקירת הפעילות לקליטת הנמלטים מאוקראינה ושיחה בארבע עיניים עם הרב פנחס זלצמן רבה של מולדובה.

במהלך המפגש נפגש השגריר עם יהודים שהגיעו בימים האחרונים מאוקראינה למולדובה ושמע על חוויותיהם, תלאות הדרך והקליטה בקהילה היהודית של מולדובה. מר שבצ'נקו סייר במתחמים בהם מתבצע הרישום והליך הקליטה של הנמלטים, וכן בחדר הפיקוד המבצעי החולש על כל פעילות ההתנדבות בקישינב ובמעברי הגבול.

הרב זלצמן סקר לפני השגריר מר שבצ'נקו את פריסת המתנדבים של הקהילה היהודית במעברי הגבול, והציג את האתגרים הבירוקרטיים וההומניטריים המקשים על פעילות כוחות החילוץ והמתנדבים.

שגריר אוקראינה במולדובה הודה לרב זלצמן על הפעילות ההירואית וההירתמות של הקהילה היהודית ואמר: "השגרירות בקישינב תעניק כל סיוע אפשרי להסרת חסמים בירוקרטיים בגבולות, ותפנה כוח עזר למבצע ההומינטרי של הקהילה היהודית בקישינב לטובת אחיהם מאוקראינה". עוד סוכם בשיחה על קיום ערוץ ישיר בין הרב זלצמן לשגריר ולשלטון המרכזי בקייב.

  

 



0 תגובות